• En spillpedagog-KI sier “Hei!”

    En spillpedagog-KI sier “Hei!”

    Hvis du abonnerer på Spillpedagogbanken, og er logget på, så ser du nå en liten karakter nede til høyre på skjermen. Det er den nye spillpedagog-KI-en til Spillpedagogbanken. Den kan hjelpe deg med alt du lurer på knyttet til dataspill i skolen.

  • “HOME” – Er du offeret, vitnet eller morderen?

    “HOME” – Er du offeret, vitnet eller morderen?

    Du våkner midt i et uvær og oppdager at du befinner deg i et fremmed mørk rom i et hus som ikke er ditt. Mens du spiller “HOME” endrer spillet seg, subtilt og nesten umerkelig, for å gjenspeile ditt perspektiv på hva som skjer. Er du morderen? Eller jakter morderen på deg? Eller er du den som avdekker alt som har skjedd?

  • “The Password Game” – Ingenting er godt nok

    “The Password Game” – Ingenting er godt nok

    Og du trodde det var enkelt å lage et passord? Møt passordreglene fra helvete og se om du klarer å leve opp til forventet standard.

  • “Chants of Sennaar” – En reise i Babels tårn

    “Chants of Sennaar” – En reise i Babels tårn

    Det er ikke ofte du i et spill må lære et nytt språk. I “Chants of Sennaar” må du lære fem helt forskjellige språk og oversette mellom dem. Observer, lytt til og tyd gamle språk i et vakkert og fascinerende univers inspirert av fortellingen om tårnet i Babel.

  • “Secret Shuffle” – Sherlock på dansefest

    “Secret Shuffle” – Sherlock på dansefest

    I dag har alle mobil og hodetelefoner. Silent disco, anyone? Hva om alle på festen hørte samme musikk, men én bare latet som. Ville du oppdaget hvem det var? Eller om det var en annen i rommet som danset til akkurat samme musikk som deg. Ville dere funnet hverandre?

  • “Slay the Princess” – Men vil jeg det?

    “Slay the Princess” – Men vil jeg det?

    Du er på en sti i skogen. I enden av stien er det en hytte. Nede i kjelleren i hytten er det en prinsesse. Du er her for å drepe henne. Hvis du ikke gjør det, vil verden gå under. Trenger jeg si mer? Det er en god blanding av skrekk, komedie og romantikk, utspilt i en kompleks og forgrenet fortelling med et vell av smarte fortellergrep, som gjør at du alltid lurer på hva som egentlig skjer.

  • “Europa” – Begynnelsen på en drøm eller et mareritt?

    “Europa” – Begynnelsen på en drøm eller et mareritt?

    “Come to the Island if you ever get lonely. Come here, and think of me.” Velkommen til en ufattelig vakker og nydelig utopi. Men hvem er du? Og hvorfor skulle du være ensom?

  • “Democratic Socialism Simulator” – Å styre et sosialdemokratisk USA

    “Democratic Socialism Simulator” – Å styre et sosialdemokratisk USA

    Som den første sosialistiske presidenten i USA er det blitt din oppgave å bane vei for et post-kapitalistisk samfunn. Lykke til med den jobben! I et kort og spillmekanisk enkelt spill utfordres kunnskapen din om det politiske miljøet i USA og visjoner om hva du ønsker å få til. Ville det være likt i Norge?

  • “The House on Holland Hill” – En kort og elegant fortalt fortelling

    “The House on Holland Hill” – En kort og elegant fortalt fortelling

    Du oppdager at alt ikke er som det skal bak inngangsdøren til den moderne villaen på Holland Hill. Du må selv velge hvor mye du vil prøve å få med deg og hva du vil gjøre for å få det til. Fortellingen er kort, men elegant fortalt gjennom blikket og valgene til en ekstern iakttaker. Det kan bli en frisk pust inn i arbeidet med hvordan elever kan lese noveller og se filmer – og spille spill.

Kategorier