Bøker
Bøkenes tid er ikke over – selv ikke de om digitale ting som f.eks. dataspill.
Spillpedagogikk
Av Jørund H. Skaug, Aleksander Husøy, Tobias Staaby og Odin Nøsen
Spillpedagogikk er skrevet spesielt med tanke på studenter i lærerutdanningen og lærere og skoleledere som er nysgjerrige på å komme i gang med, eller som allerede bruker dataspill i undervisningen. Boken kan også leses av alle som er opptatt av teknologi og læring.
Alle kan spille
Av Martin Bergesen
“Alle kan spille” er for alle som ikke falt i spillgryta da de var små, for alle som måtte være nysgjerrige på hva de har gått glipp av, for foreldre som lurer på hva ungene driver med og for alle som føler seg utelatt fra et av vår tids viktigste kulturuttrykk.
What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy
Av James Paul Gee
“What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy” av James Paul Gee er en av standardbøkene om dataspill og undervisning. Du er ikke nødt til å være enig med alt han skriver, men han har noen svært gode perspektiver på hva som gjør spill til læringsmotorer og rammer inn hvordan du kan se på hva kunnskap, ferdigheter og læring faktisk er.
Interessante ressurser ute på verdensveven
www.spillpedagogene.no
Dette er de originale Spillpedagogenes digitale oppholdssted på verdensveven.
Podcasten “Spillpedagogene“
Spillpedagogene har også en podcast, som du finner på de fleste podcast-tjenester – f.eks. Spotify.
Nettstedet Family Gaming Database
Family Gaming Database er en enorm samling av aktuelle dataspill med svært gode beskrivelser og anbefalinger for nesten alle tenkelige og utenkelige formål.