-
«The Democracy Times» – Presseetikk i 1933
«Darling, we don’t want any more fake news about our business, is that right?» Hva eller hvem bestemmer hvilke nyheter som havner på forsiden i avisen din?
-
«Everybody’s Gone To The Rapture» – Ensomme fortellinger om kjærlighet
«Dette er doktor Katherine Collins. Jeg vet ikke om noen noen gang vil høre dette. Alt er over. Jeg er den eneste igjen.» Dette er det første du får høre før du står i Yaughton i Shropshire i England, kl. 06:37 den 6. juni 1984. Verden gikk under for 37 minutter siden, og du må pusle sammen en rekke historier for å avdekke hva som skjedde.
-
«A Mortician’s Tale» – Død og dataspill fra et nytt perspektiv
Kan et dataspill få deg til å tenke nytt om døden? Det er ofte enkelt og ufarlig å dø i dataspill, men møtet med døden i virkeligheten og hva som skjer med de døde før de begraves er mer komplisert og ukjent. Spill deg til kunnskap om hva som skjer i et begravelsesbyrå.
-
«What Isn’t Saved (will be lost)» – Hvilke minner ville du beholdt?
Zoe er en nevrobiolog som forsker på å vekke opp døde ved å bygge dem opp ved hjelp av minnene deres. Når kjæresten Sara dør, bruker Zoe denne eksperimentelle teknologien for å redde henne. Men det er ikke nok plass til å redde alle Saras minner. Du må velge hvilke som reddes, og hvilke som vil gå tapt.
-
«The Temporal Invasion» – Hva var det egentlig som skjedde?
Var det ikke kineserne som var ansvarlig for 2. verdenskrig? «The Temporal Invasion» er en fortelling som blander det virkelige livet med science fiction, dype konspirasjoner, alternativ historie, det overnaturlige og frynsevitenskap.
-
«Bomb Squad Academy» – Logiske bomber er et herk
Redd verden – en ledning om gangen. Se om du klarer å tenke logisk under press og gjøre akkurat de rette tingene mens klokken tikker nedover og der en feil lett er én for mye.
-
«Osmos» – Spill deg til Newtons tredje lov
«You’ve got to leave something behind (to go forward)» – Spill deg til Newtons tredje lov. Dette korte opplegget med læringsbasert spilling tar utgangspunkt i at elevene kan spille seg til kunnskap og erfaring om Newtons tredje lov – «Kraft er lik motkraft».
-
«Richie’s Plank Experience» – Det de andre ikke har opplevd kan de heller ikke forstå
Har du prøvde å forklare en opplevelse hvor de andre overhode ikke klarer å forstå hva du har opplevd? Hvordan er det å lytte til en annen som forklarer en sterk opplevelse uten å skjønne noe av hva de har opplevd? Disse spørsmålene og en rekke andre gir mer mening når du urolig og livredd står på en planke noen centimeter over bakken.