«Dr. Langeskov, The Tiger, and The Terribly Cursed Emerald – A Whirlwind Heist»

Det er den varmeste sommeren noen sinne, og over hele Europa forsvinner verdifulle skatter. Museumsvakter låser opp skapene og ser at verdifulle artefakter er stjålet. Rike godseiere våkner opp og ser at dere uvurderlige malerier har forsvunnet fra veggene. Én ting er i alle fall klart – en mestertyv farer over kontinentet og politiet står bare der og klør seg i hodet. I dette 15 minutter lange spillet av Crows Crows Crows skal du løse mysteriet, fange tyven og redde juvelen… Men så er det ikke det dette spillet handler om likevel. Egentlig.

«Don’t Move» – Hva får deg til å fortsette å spille et spill du er lei av?

Hvor lenge orker du å spille et spill hvis eneste hensikt er å belønne deg for å spille spillet? Og hvorfor spiller du det så lenge?

«Don’t Move» er et eksperiment med et fokus på ninjaer, ludonarrativ dissonans (altså en konflikt mellom spillets fortelling og spillmekanikken) og manipulering av spillerens vilje til engasjement.

«Plague Inc: Evolved» – Hva kan du lære av å utrydde kloden for mennesker?

Klarer du å lage en pest som dreper absolutt alle mennesker på jorden? Og hva lærte du av det? Plague Inc er en blanding av strategispill og en fryktelig realistisk simulator. Sykdommen din har nettopp infisert «Patient Zero». Nå er jobben å gjøre ende på menneskets historie med å utvikle en dødelig og global pest, samtidig som du tilpasser deg alt det menneskene gjør for å forsvare seg.